Aralık 25, 2011

Kara Büyü - Maxime Chattam


Dili: Türkçe

Bir önceki kitap Karanlığın Soluğu'ndan beri gerçekten çatlayacaktım. Bu kitap sevgili Joshua Brolin'imizin geçtiği son kitap. Yine Annabel ile beraber bir maceraya atılıyorlar. Yine vahşet falan var ama diğer kitaplar kadar değil. Çok rahatsız edici değil. Kitap bir üçleme(Kötü Ruh-Karanlığın Soluğu-Kara Büyü) gibi tamam ama bu son kitabı diğerlerini okumadan okuyabilirsiniz. Zaten başında da Maxime'ciğim not düşmüş. Okunur tabii ama ben yine de önce karakterleri tanımak açısından diğer ikisini okumanızı tavsiye edeceğim.
Yine sürpriz bir son var. Ben tahmin edici insanlardan değilim, bunu daha önce de bir yerde yazmıştım. Kitabın sonunu tahmin etmeye çalışıp yazara artislik yapmayı sevmem. Kendimi kaptırıp hikayeye bırakırım. Böyle olunca insan daha çok keyfine varıyor.
Bir Maxime Chattam klasiği olarak bir açık yakalanamadı yine. Müthiş kurgu.
Bu arada ayrıca sevindirici bir haber var. O önceki kitaplardaki çevirmen işten atılmış sanırım, çok sevindim. "Beriki" ve "Nirengi noktası" kelimeleri manyağı, ishal olmasını temenni ettiğimiz çevirmen, kendinize başka bir iş bulmanız bence de çok isabet.

Gelgelelim içimde kalan birşey var, o da bir önceki kitapta ortaya çıkan Annabel karakteriyle ilgili. Bu Annabel'in kocası ortadan kaybolmuş. Onun akıbetini bir türlü öğrenemedik. Ben tam hayıflanırken, Maxime'ciğim kitabın sonuna not düşmüş. Brolin hikayesi burada bitiyor ama size söz veriyorum Annabel'in kocasına ne olduğu başka bir kitapta ortaya çıkacak.

Şimdiii bu kitap 2004 basımı. Tee ne zaman. Doğan kitaptan bu noktada isteğimiz, lütfen bütün kitapları çevirin.


1 yorum: