Mayıs 18, 2012

Tol - Murat Uyurkulak

Dili: Türkçe

Önce iş yoğunluğu sonra da gezentilikten ancak koyabiliyorum. Bitirir bitirmez yazmadığım için; araya başka 3 kitap daha girdiği için; heyecanım haliyle biraz söndü, çok etkilemesin.

Şimdi bu kitabın en çarpıcı kısmı, tüm okuyanların hemfikir olacağı gibi, ilk cümlesi:
"Devrim, vaktiyle bir ihtimaldi ve çok güzeldi."
Zaten konuyla ilgili biraz tüyo veriyor. Velhasıl, konudan ziyade işlenişi ve karakterlerin güzelliği önemli.

Kitapla ilgili dikkat edilmesi gereken ilk husus kafanızı verebileceğiniz ve kısa sürede bitirebileceğiniz bir zamanda, gerçekten hakkını bilecek anda okuyun. Üç jenerasyonun ve farklı karakterlerin aynı anda anlatılmasından dolayı biraz karışabilir. Benim yaptığım gibi tutup işinizin yoğun olduğu, akşamları falan çalışmanız gereken zamanda okumayın. Karakterler birbirine girip, "bu kimdi yaae?" deyip başa dönmeyin. Yazık olmasın. Gerçekten güzel.

Reklam yapmadan da geçmeyelim, SALT Galata'da ilginç bir sergi olan Translated By'da da yerini almış Tol.  8 Temmuz 2012'ye kadar görülebilirmiş. Ben de yarın gezeceğim bakalım.

..Ölmüştüm herhalde, cehennemde rakı vardı, sağ olsunlardı, ama çektiğim onca fani azabın ardından öteki hayatın hikayesine en azından böyle bir adam girmemeliydi, şeytan bir kez olsun benden uzak durmalıydı, bu kadarı da biraz yavşaklık oluyordu..Sayfa24

..Fiziki haritayı daha çok severdim, dünya bir bütün olurdu çünkü o zaman, sınırlar kaybolurdu ve benim için bütün o kesik çizgilerle birbirinden ayrılmış ülkeler varılabilir, görülebilir birer coğrafya haline gelirdi..Sayfa120

..Yazdıklarımı sadece Ada'ya okuyorum. Çünkü dinlemiyor o beni..Sayfa181

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder