Aralık 23, 2012

Atuan Mezaları - Ursula K. Le Guin

Dili: Türkçe

Efendim bu Yerdeniz kitaplarının ikincisi. Bu kitapta Tenar'ı tanıyoruz. Tenar'ın Ged'le tanışmasını.. Bu kitap fazlasıyla karanlıkta ve yalnızlıkta ve ölümde geçiyor. Bu kadar duru sahnelerdeki sade elemanlar ancak böyle güzel anlatılırdı. Bunu da hemencecik okudum.. 

İlk kitap Gont ve Roke civarında geçerken bu sefer Kargad Diyarını tanıyoruz. Ben kitapların arkasını okumayı sevmiyorum. Kitap bittikten sonra okudum ve şaşırdım.. Ursula Hanım bunun cinsellikle ilgili olduğunu yazmış. Semboller üzerine biraz daha çalışmam gerekiyor belki de ama bir yandan da edebiyatın ve aslında herhangi bir sanat türünün tamamen öznellik üzerine kurulu olduğu gerçeği de var. Sanatçı nasıl ve ne duygularla yaratmış olursa olsun her insanda bambaşka hisler ve düşünceler uyandırabilir diye düşünüyor vee herkese bütün seriyi okyumalarını tavsiye ediyoruum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder