Aralık 09, 2012

Kabil - José Saramago

Dil: Türkçe

Kabil diyince kalın K'yla bu. Adem'le Havva'nın oğlu Habil'in kardeşi Kabil.. Hani dinlerdeki yaratılış hikayelerindeki kardeş katili. Aslına bakarsanız yaratılışı okuyoruz bu kitapta. Sodom'dan, Nuh'a, İbrahim'den cennet bahçesine kadar. En önemlisi de Tanrı'yı okuyoruz. Jose Saramago bir ateist ve Portekiz'den bu yüzden sürgün edilmiş. Kitapta Tanrı'yı acımasız gösteriyor ve yerden yere vuruyor. Aslında yazdıkları kimseye yabancı şeyler değil, bütün elemanları kutsal kitaplarda bulabilirsiniz. Nasıl anlatıldığı önemli tabii, ben çok beğendim!

Öte yandan, yazarın çok değişik bir tarzı var. Çevirisinin de bu yüzden başarılı olduğunu düşünüyorum çünkü yazarın orijinal stiline sadık kalınmış. Hiçbir özel isim büyük harfle başlamıyor örneğin, diyaloglarda da konuşma çizgisi veya tırnak yok. Kitabın başında insan biraz zorlanıyor ama hemen alışıyorsunuz. Benim son derece laubali bulduğum Terry Pratchet'ın Good Omens'ı tarzı bir kitap kesinlikle değil. Çok güzel okuyun!

Alıntıları koyamıyorum çünkü daha not edemeden Haku'ya verdim..

2 yorum:

  1. Şu an kitap elimde. Yazını da okuduktan sonra umutlandım. Başlayacağım :)

    YanıtlaSil
  2. "Dile gelmez olan şey, özellikle her türlü ifade olasılığının ötesinde olandır."-6.Bölüm-s.68

    YanıtlaSil