Aralık 16, 2012

Yerdeniz Büyücüsü - Ursula K. Le Guin

Dili: Türkçe

Şıpırt diye bitiverdi. Çok iyi çok!! Fantastik kitap sevenler, başka dünyalara seyahati hayal edenlere birebir! Aslında bu 3 kitaplık bir seri olarak yazılmış ama toplamda 5 kitap var. Ayrıca bir de Yerdeniz Öyküleri. Heyecanla takip ediyoruz efendim. Zaten Ursula Teyze'nin kafasından kötü bir yazı çıkması fikri yabancı.. Bu kitapta kahramanımız Ged'in, yani Çevik Atmaca'nın (Sparrow Hawk) çocukluğu anlatılıyor. Hikayeyle ilgili detay falan vermeye hiç niyetim yok. Neresinden alıp özetleyeceğimi bilemem gerçekten. Çok güzel çok!!

Yazar her ne kadar hikayeyi oluştururken özellikle şu şunu simgelesin bu bunu demek istesin dememiş olsa da, inanılmaz öğeler içeriyor. Nitekim kitap üzerine uzun söyleşiler yapan gruplar mevcut. Umarım bir gün ben de katılabilirim. Eminim 207530925 kere "Aaaaaaaaaaaaaaa!" diyeceğim.

Bu arada oğul Miyazaki, Ursula Teyze'yle oturup bunun animesini yapmış. Ben kitapla alakalı olduğunu tam olarak bilmeden onu izlemiş bulundum. Eğer siz de aynı durumdaysanız, korkmayınız kuzum! Beş kitabı birden toplayıp ortaya değişik bir senaryo çıkarmışlar. (Nereden bliyorum? Çünkü bunu yazdığım sırada 4. kitabı yeni bitirmiş durumdayım)

2 yorum:

  1. Bir de herifin biri Yerdeniz'in dizisini çekmeye soyunmuş, ama Ursula'dan - teyze diyemeyeceğim, zira kendisine bir takım hisler besliyorum - fırçayı yemiş.

    Ursulacığım, özetle, Earthsea nam diziye itibar edilmemesini kelam eylemiş: http://www.ursulakleguin.com/Earthsea.html

    YanıtlaSil
  2. tartışma grupları ne zaman nerede oluyor acaba hiç denk gelmedim, ben de o tartışmalar kimbilir neler keşfedeceğim diye düşünüyorum

    YanıtlaSil