Mayıs 20, 2013

Agatha'nın Anahtarı - Ahmet Ümit


Agatha'nın Anahtarı

Dili: Türkçe

Şimdiye kadar okuduğum Ahmet Ümit'lerden değişik bir konsept. Küçük küçük bir sürü polisiye hikaye. Ben çok keyif aldım. Ha yorumlar arasında "vasat" vesaire diyenler olmuş. Sanırım genel akım popüler polisiye kültürüyle alakalı. Son zamanlarda polisiye kitaplar genellikle bir felsefe, tarihi olay veya politika üzerine yazılan, yüksek miktarlarda vahşet içeren ve genellikle seri katil konsepti üzerine yazılıyor. Ahmet Ümit'in de Kavim, Bab-ı Esrar gibi kitapları da böyle. Buna karşı mıyım? Hayır. Ama bu öykü kitabına vasat diyenlerin "olması gerekenin genel akım" olduğu gerçeğine kendilerini kaptırmış olduklarını düşünüyorum.

Bu sefer bir Sabahattin Ali sadeliği içinde günlük hayattan güzel ve ilginç hikayeler okudum. Biraz Beyoğlu Rapsodisi keyfi de aldım ve Nevzat Komiser'le tekrar buluştuğuma memnun oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder