Mayıs 18, 2013

Sineklerin Tanrısı - Wiliam Golding


Sineklerin Tanrısı

Dili: Türkçe

Tek kelimeyle "hastalıklı" bir kitap! Kitabın başında "trallalalalaa" hissiyle Jules Verne'nin İki Yıl Okul Tatili'ni okuyormuş hissine kapıldım. Daha sonra "Battle Royal" filmindeki "ığğğğğğğğaaaaaaaaaaa" hissiyle kitabı bir günde bitirdim.

Bir uçak kazasıyla bir adaya düşen altı oniki yaş arası çocukların hikayesi. Ne kadar saf değil mi? Hayır değil! Çocukların dönüştükleri yaratıklar diyeyim, bu yaratıklara dönüşme süreci çok basit bir dille ama inanılmaz sembolik bir şekilde anlatılıyor.

Tüm felsefelerin bir yorumda bulunduğu "insan iyi doğar" veya "insan kötü doğar" meselesine direk bir bakış açısı olmuş. Düşünen hayvanlar olarak, hayatımız tehlikeye girdiğinde, yaşımız kaç olursa olsun egolarımızın ne kadar büyük olduğunu görebiliriz. Ve ben şahsen, insanın iyi doğduğuna inanmak istesem de henüz bunu başarabilmiş değilim. 

Kitapla ilgili iki kelimelik yorum gerekirse "masum vahşet" demek istiyorum. 

Kitabın konusuna ve hikayesine ve amacına bayılmakla beraber, çevirisini yapan Mina Urgan'a da saygıda kusur etmeden, anlatılan sahnelerin içine tam giremediğimi söylemeliyim. Çeviriden mi yoksa yazarın anlatımından mı bilemiyorum ama normalde anlatılan sahnelerin içinde bulurum kendimi. Bu sefer bu sahneleri yaşamakta zorlandım ve suçu okuyucuya (yani tabii ki kendime) atmayı reddediyorum.

1 yorum:

  1. Ben bu kitabi cocukken okudugumda acaip etkilenmistim ! Soyle de bir kapagi vardi benim okudugum versiyonun, bence feci basarili bir kapak:

    http://www.nadirkitap.com/upload/Kitap_20111210115821_3332_12.jpg

    YanıtlaSil